Wall Street Journal spreads CEO’s lies

The Wall Street Journal ended its Dakota Pipeline article with a false statement from Kelcy Warren, CEO of Energy Transfer Partners, the owner of the pipeline.

“I really wish for the Standing Rock Sioux that they had engaged in discussions way before they did…We could have changed the route…It could have been done, but it’s too late.”

The Wall Street journal author did not bother to get a comment from the natives.

The day after the WSJ article was published, the Standing Rock Sioux Tribe released an audio recording of a tribal council meeting with DAPL (Dakota Access Pipeline) representatives. It took place September 2014– which is before permits were submitted for the pipeline.

The recording is irrefutable proof that Kelcy Warren’s claim that Dakota Access Pipeline didn’t know of the tribe’s concerns is 100% false.

The tribe could not have made their opposition to the pipeline any more clear.

Here are just a few quotes from the recording:

Tribal Chairman David Archambault II: I want you to know and understand we recognize our treaty boundaries. The Fort Laramie treaty of 1851 and 1868…Because of that we oppose of a pipeline…This is something the tribe is not supporting.

Tribal Councilwoman Waste Win Young: For us to officially endorse or accept a proposal that would negatively affect our cultural sites, our prayer sites, our duties and responsibilities as stewards of the lands would be unacceptable, and goes against the very intent of our office…I thank you guys for coming, but the risks are too great for our children.

Tribal Councilwoman Phyllis Young: I will never submit to any pipeline to go through my homeland.

It doesn’t get any clearer than that, folks.

Independent video beast: http://youtube.com/ORF

Independent video beast: http://youtube.com/ORF